Hyvä yrityksen tai järjestön visuaalinen ilme on helposti tunnistettava, mieleenpainuva, erottuu kilpailijoista edukseen sekä soveltuu eri käyttötarkoituksiin.
Visuaalinen ilme muodostuu mm. logosta, typografiasta (fonteista), värimaailmasta, graafisista elementeistä, valokuvista tai kuvituksista. Näiden elementtien käyttöön luodaan yleensä myös ohjeistus joka määrittelee miten elementtejä käytetään.
Mitä selkeämpi ja yhdenmukaisempi visuaalinen ilme on, niin sisäisessä, kuin ulkoisessa viestinnässä, sen paremmin saat viestisi perille ja brändisi jää helpommin ihmisten mieleen.

Visuaalisen ilmeen suunnittelun prosessi
01
Pohjatyö
Työ alkaa perusteellisella pohjatyöllä. Ennen aloituspalaveria lähetämme sinulle kysymyksiä mietittäväksi.
Niiden perusteella valmistelemme aloituspalaveriin visuaalista materiaalia, joiden avulla voit perusteellisesti kertoa tavoitteistasi, kohderyhmästäsi ja toiveistasi.
Näin pääsemme yhteisymmärrykseen mitä uudelta ilmeeltä halutaan.
02
Konseptin suunnittelu
Visuaalinen Ilme perustuu aina johonkin ajatukseen, joka määrittelee visuaalisen ilmeen suunnan.
Suunnittelemme konseptin ja ilme-elementit, jotka tukevat tätä ajatusta.
03
Korjauskierrokset
Lähetämme sinulle ehdotuksemme nähtäville ja voit kommentoida niitä.
Yhdessä hiomme yksityiskohtia ja näin saamme luotua ilmeen, joka vastaa toiveitanne ja käyttötarpeitanne.
04
Toteutus
Lopuksi saat kaikki ilmeen elementit koottuna graafisen ohjeistukseen ja kaikki tehdyt materiaalit yhteen kansioon.
Usein visuaalisen ilmeen lisäksi luodaan myös erilaisia viestintämateriaaleja kuten verkkosivut, digitaalisia materiaaleja (mm. esityspohjat, somejulkaisupohjat tai painotuotteita (käyntikortit, esitteet, rollupit).
Osa näistä materiaaleista voidaan toteuttaa suoraan esimerkiksi Canvaan, jossa saat niitä helposti tarvittaessa muokattua.
Ota yhteyttä! Olemme se mukava ja mutkaton vaihtoehto.